یزدفردا: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری لیگ قهرمانی مراکز آموزش هنر با عنوان نخستین دوره المپیاد آموزش هنر خبرداد.

به گزارش یزدفردا: سید عباس دهقان طزرجانی با اشاره به فعالیت106 آموزشگاه آزاد هنری با مجوز دائمی گفت:مدیر هر آموزشگاه هنرهای تجسمی می تواند صرفا یک تیم سه نفره دریکی از گرایش های طراحی با نقاشی یا گرافیک معرفی و در سامانه ثبت نمایند.

وی ادامه داد:مدیرآموزشگاهای هنرهای نمایشی هم می توانند صرفا یک تیم سه الی پنج نفره تئاتر صحنه ای را معرفی و ثبت نمایند. در حوزه موسیقی نیز البته صرفا یک تیم سه الی پنج نفره در یکی از گرایش های ایرانی یا موسیقی جهانی معرفی و ثبت کند.

 وی در عین حال گفت:مدیر آموزشگاههای خوشنویسی می توانندصرفا یک تیم سه نفره در یکی از گرایش های نستعلیق یا شکسته نستعلیق را معرفی کنند.

دهقان طزرجانی تاکید کرد:اعضای تیم های معرفی شده باید جزءهنرجویان همان آموزشگاه باشند.

به گفته وی بارگذاری و ثبت آثار تیم ها در سامانه به نشانی 

https://olympiart.ir/institute/

توسط مدیرآموزشگاه صورت پذیرد.

معاون هنری و سینمایی و بارگذاری آثار تا 20 اردیبهشت سال‌جاری اعلام کرد و افزود: برگزیدگان تا نیمه تیرماه به ستاد ملی معرفی می شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 4 هنرستان هنرهای زیبا که زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است، گفت:مدیر هر هنرستان می بایست با هماهنگی شورای فنی هنرستان در هریک از رشته های نوازندگی، نمایش، پویانمایی، نقاشی، گرافيک و سینما را معرفی و در سامانه ثبت نمایند.

وی تاکید کرد:اعضای تیم ها باید جزء هنرجویان مشغول به تحصیل در همان هنرستان درسال تحصیلی 1402.1403باشند.

بارگذاری و ثبت آثار تیم ها در سامانه المپیاد به نشانی

https://olympiart.ir/academy/

است.

وی در پایان؛ ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکتهای عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از موضوعات ( http://olympiart.ir/ ) المپیاد این دوره برای آموزشگاهها و هنرستان هنرهای زیبا ذکر کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا